Jazdenka CFMOTO 650MT - po 6000 km a dvoch sezónach je motorka ako nová – TEST, FAKTY a RADY

Jazdíme už druhú sezónu model CFMOTO 650MT. Motorka ktorá je všeobecne v segmente cestovných endúr najpredávanejšia a tým pádom najsledovanejšia. Ako drží? Čo elektronika, čo spotreba? Nevydáva nejaké divné zvuky? Tá naša má za sebou 6000 km a zdravo sa teší na ďalších 6000.

IMG_9917.JPG (1200×800)

Motor: výkon nevädne, spotreba je priam geniálna, hladký chod...

Motorka štartuje aj po dlhšom oddychu úplne normálne, pokiaľ máte slabšiu batériu, alebo stála príliš dlho, treba nechať čerpadlo natlakovať palivo aj dva krát a potom sa veci v motore rozbehnú ako majú. Pokiaľ ste denným užívateľom, toto riešiť nebudete. Motor s prevodovkou si rozumejú aj v tomto kilometrovom veku, akoby by práve skončili zábeh, nič nezadrhuje, stupne nevyskakujú, výkon ide na zadné koleso presne a hladko lepšie povedané poslúcha jazdca na slovo. Výborne funguje brzdenie motorom, kde spätné sily z rotačných častí motora bezpečne dobrzďujú motocykel a ak to viete správne využívať, veľmi tým šetrite brzdové obloženie, ktoré je v štádiu – skoro ako nové a o jeho výmene v tejto chvíli vôbec neuvažujem. Účinkom jemne rozdelené mapy riadenia SPORT a TOURING sa počtom najazdených kilometrov naučíte skvele využívať a rozlišovať, kde ktorú využijete. Padací rám (40 Eur), ktorý vidíte je veľmi masívny a i táto motorka už okúsila asfalt a vďaka ochrannému rámu sa jej nestalo prakticky nič, čo stojí za reč.  Spotreba stále cca 4,5-4,6 l / 100 km, je ukazovateľom výborne skonštruovanej techniky a trvácnosti dielov. Pýtate sa koľko som dolial oleja od výmeny do výmeny? NIČ!IMG_9891.JPG (1200×800)

Podvozok je plne v kondícií, nastavenie je ale potrebné podľa...

charakteru a určenia spôsobu jazdy. Ak chcete, aby veci dobre fungovali, pohrajte sa s nastavením podvozku. Pokiaľ jazdíte sólo, výrobné nastavenie skoro neprestavíte, pokiaľ idete vo dvojici aj s batožinou dajte si na podvozok chvíľku čas a to vpredu aj vzadu. Vrtuľky na vrchu predných tlmičov rovnocenne pritiahnite minimálne o tri pootočenia, zadnú centrálnu pružinu nastavíte skrutkovačom (útlm) so štíhlou čepeľou a pootočte tiež 3 x, ak budete trvácne jazdiť dvaja,  prestavte aj predpätie zadnej pružiny, na to už ale potrebujete náradie, tak to zverte najbližšiemu servisu Kravec s.r.o. Počas jazdy, hlavne pri priečnych nerovnostiach rýchlo zistíte, či je nastavenie vyhovujúce, ak nie dolaďte ho.  Ak to necháte tak, môže sa stať to, čo v prípade každého nesprávne nastaveného podvozku motocykla: v ostrých  rýchlych zákrutách môže stroj zavlniť a dokonca sa správať nedotáčavo.  Správnym nastavením sa nielen zvýši pohodlie posádky, ale predovšetkým vyladí presnosť jazdnej stopy. Naša jazdenka 650MT prestavenie podvozku zažíva pravidelne, pruženie drží svoju kondíciu bez znakov najmenšej  opotrebovanosti. V oblasti prestavovania podvozku platí, že ak ste to nestihli prestaviť, je bezpečnejšie jazdiť sólo na nastavenom podvozku pre dvoch, ako dvaja na podvozku nastavenom pre jedného. A pozor, pokiaľ si motocykel prezujete na enduro pneumatiky, vždy si nalaďte pruženie nanovo, pretože hlboký vzor enduro pneumatiky má tiež svoju pružiacu zónu, čím sa podstatne mení charakter prevádzky podvozkových častí.IMG_9879.JPG (1200×800)

A čo svetlá, displej, elektronika, platničky, pneumatiky?

Výkonnosť svetelných rámp je tak ako za nova, ak máte pocit, že potrebujete viac svetla, doprajte MT-čku sadu prídavných svetiel ktoré ľahko uchytíte na padací rám. Motorka potom nielen vyzerá dobrodružnejšie, ale aj zaujímavejšie. Testovaná 650MT v tejto kilometrovej fáze nepotrebovala žiadnu opravu, pneumatiky (Metzeler RoadTec) vykazujú mierne opotrebenie, vydržia ešte pár tisíc km, tak ako i platničky na oboch koncoch motorky. Displej je vlastne úplne bezo zmien, čo sa týka čitateľnosti údajov, všetky elektronické veci pracujú 100%-tne. Ak čakáte mínusy nemám. Objavil som na fórach že rýchloovládače, ktoré majú na starosti aretáciu čelného plexy sa za jazdy uvoľňujú.  Prišiel som tomu na kĺb, treba ich riadne dotlačiť do polohy rovnobežne s držiakom, nielen tak povrchne a potom držia.

Aha Anko, tu je to nové emtéčko...Keďže bývam v Pov. Bystrici, Pustevny, či iné destinácie na česko-slovenskom pohraničí tohto tipu sú pre moju 650-tku povinnou víkendovou dávkou. Zaparkujeme na Pustevnách a zrazu ide okolo motorky manželská dvojica a chlap si to namieri rovno k mojej motorke so slovami „Aha Anko, tu je tá nová Emtéčka od CFMOTO“. Nevedel že k nej patríme, ale počúval som ho o čom sa bavia. Po chvíľke som sa mu prihovoril. Pán prišiel na BMW skútri a o 650MT vedel úplne všetko. Keď som sa mu predstavil tak sa ma spýtal, že ako je možné, že tá motorka toľko stojí. A nezabudol mi povedať že o nej rozmýšľa ako ďalšej motorke.  A verte nie je sám, množstvo telefonátov kvôli informáciám k motocyklom CFMOTO, už je vo veľkej úmere s počtom nových majiteľov CFMOTO, ktorých sa tento rok predalo skutočne veľa. Nech s MT-čkou zastavímkde chcem, vždy ma sleduje mnoho očí. Žeby bolo CFMOTO stále ešte exotické? Áno, predáva sa síce u nás iba od roku 2016, ale to neznamená, že to všetko je len v štádiu vývoja. Kto nevie tak teraz sa dozvie, že fabrika CFMOTO  v Číne vyrába obrovské kvantá motocyklov pre ázijské trhy, CFMOTO motocykle sú v Číne výsostné sprievodné motocykle pre zahraničné delegácie a čínsku vládu a ak vás v Číne zastaví policajt na motorke, tak skoro na 100% bude na CFMOTO.

IMG_9829.JPG (1200×800)Čo keď sa pokazí?

Na všetky motorové vozidlá CFMOTO dovozca poskytuje aktuálne 3-ročnú záruku. U štvorkoliek dokonca doživotnú na rám. Takže odpoveď na otázku: „Čo keď sa pokazí“ je jednoduchá – máte záruku a tá zahrňuje opravy všetkých porúch bezplatne. Úplnou samozrejmosťou sú pozáručné opravy v celej dílerskej sieti v SR a ČR.

Tešte sa na nové modely

CFMOTO ide dopredu, už začiatkom roka prídu na náš trh 3 nové modely motocyklov CFMOTO 700 CL-X a vo fabrike vývojové centrum pracuje na ďalších zaujímavých modeloch od CFMOTO, ktoré by sme možno videli ako koncepty na výstave EICMA v Miláne, ktorá sa ale kvôli pandémii nekoná. Ak vás CFMOTO motocykle zaujímajú, sledujte nás naďalej.